Friday, November 30, 2012

Husna Rindu Ayah

saya tidak pernah ajar dia macam mana nak comunicate dengan ayah dia...saya tak pernah tunjuk dia icon tersebut...saya tak pernah buat betul2 depan mata dia...tp saya sgt terkejut bila mlm td dia tunjuk simbol skype tu dan suruh saya call ayah dia...dia ckp nak 'talk ayah'...betul2 buat saya terkejut...saya tak pasti kalau dia ada nampak MIL atau ipar saya tekan icon tu untuk comunicate dgn ayah dia...sebak saya waktu tu sebab saya tahu ayah dia masih di tempat training...takde internet di situ dan saya tak bole gunakan skpye untuk contact ayah dia...mmg saya sebak...saya peluk dia dan pujuk dia...saya bgtau dia...ayah masih work sayang...waktu kat sini dan waktu kat tempat ayah work tak sama...dari dulu lagi saya rasa sgt2  bertuah sebab anak saya bole dikategorikan sebagai anak yg bole menerima apa yg kita ckp...dia tak byk membantah dan memberontak...saya pelok dia dan ajak dia baca buku dengan saya...saya tahu dia rindukan ayah dia...begitu saya...tp mungkin dia tak tahu nak luahkan pada saya...tp bila dia mintak nak 'talk ayah' td, saya tahu mungkin itulah cara dia bgtahu yg dia rindukan ayah dia..hari ni jugak dia bgn agak awal...seawal 6.30 pagi...dia amik baju ayah dia yg sengaja saya letak atas katil kami supaya dia bole bau ayah dia...dia tanya ayah...then saya terus tanya dia nak talk ayah tak?dia angguk...saya tgk jam...mungkin ayah dia dah tido tp masih awal jugak...dlm 11.30 waktu sana...so saya rasa tak salah saya kejut ayah dia...dua kali saya call baru ayah dia angkat phone dan tanya kenapa...saya bgtau yg dia nak ckp ngan ayah...saya suruh hubby saya on skype then skype dengan dia...kali ini mmg dia nak talk dengan ayah dia...dia panggil ayah...dia tunjuk ball dekat ayah dia...dia tunjuk book car dekat ayah dia...and mungkin dia masih tak pandai concetrate comunicate pakai skype tp lebih kurang 20 minit jugak dia stay depan tab dan skype dgn ayah dia...dah dekat kul 7 saya terpaksa end skype dengan ayah dia...saya pun nak kene siap pergi kerja jugak ...saya juga kene siapkan dia untuk dihantar kepada MIL...saya kene mandikan dia dulu...beg dia saya baru half way siapkan...tp saya sebak lagik sekali sebab dia refuse nak bye2 ayah dia...dia masih mahu tgk ayah dia melalui skype tu...sekali lagik air mata saya mengalir laju...saya dah bgtau dia lagi 2 minggu ayah balik sayang...tp sekecil dia mungkin agak sukar nak mengerti apa yg berlaku sebenarnya...

No comments:

Post a Comment