Tuesday, November 6, 2012

Celoteh

pagi ni saya agak rushing ke tempat keje...nak kata bgn lambat pun tidak juga tp agak tidak bersemangat untuk bersiap..kalau bole mahu lepak saja dirumah..jd bila alarm dah berbunyi..saya matikan dan baring semula..tp bila jam dah 6.35am...saya terpaksa gagahkan juga bgn...ada tanggungjawab yang perlu dilaksanakan...buat sarapan untuk suami, sarapan untuk anak...siapkan beg anak untuk dihantar kepada MIL..saya bgn dan pergi ke dapur..biasanya mlm saya dah pikir nak masak apa untuk keesokan harinya..jd pagi ni saya buat cokodok letak taugeh, kuchai dan udang...saya bancuh siap2 dulu...saya ingat nak goreng lepas mandi...sambil goreng bole saya iron baju dan siapkan hal2 lain lg...bole jimat masa...tp tak rupanya...saya jd lg penat dan kelam kabut...ulang alik ke dapur sebab takut cokodok saya hangus...tgh2 menggoreng tu pulak anak saya dah bgn dan menangis..terpaksa saya handle dia dulu...bila dia dah cool skit...saya sambung blk ulang alik ke dapur...saya mintak dia mandi dengan ayah dia...bila dia dah selesai mandi saya kene siapkan dia pula...terkejar2 saya dr dapur ke bilik utama...dah selesai cokodok n siapkan husna baru saya iron tudung...waktu ni dah pukul 7.43am..wah..cepatnya masa berlalu...baju n seluar saya pilih yang tak perlu gosok untuk jimat masa...cepat2 saya pakai tudung dan tgk katil masih belum dikemas...mmg saya agak tidak selesa tinggalkan bilik yang tidak dikemas tempat tido...saya tidak suka bila balik dr keje tgk bilik tido mcm tempat tido kucing...lepas agak berpuas hati saya angkat handbag dan barang2 keperluan masuk kereta...aduhai...macam mana lah org yg ada anak ramai ek...itu yg saya terpikir td...dan yg lagik nak buat saya pucat lesi bila MIL call n tanya saya "ana tak bawak susu husna ye"..."haaaaa..." terkejut besar saya...iye saya terlupa nak masukan dlm beg husna...mlm td saya basuh bekas susu tersebut sebab dan berkerak sgt dengan susu...selalunya saya dah siapkan sumenya mlm2 tp sebab bekas tu tak kering lagik saya kata esok pun bole...nasib MIL bermurah hati nak blk rumah amik susu dia...terima kasih Mama...itula cerita saya hari ni...walaupun saya taip entry ni nak cerita pasal kereta bomba yang menjerit2 nak lalu masa saya tgh berhenti kat traffic light...nasib bukan saya yg dihadapan kereta bomba tu...kalau tak mesti saya tak tahu nak buat apa sebab lampu insyarat masih merah n ada tiga kereta lg dihadapan kereta bomba tersebut...melihatkan kereta bomba tersebut sgt2 emergency tiga kereta di hadapan terpaksa jalan jugak walaupun lampu isyarat masih merah...bahaya jugak saya kata...

No comments:

Post a Comment