Wednesday, September 12, 2012

terpikir..

kosong je fikiran aku skang..aku ni tgh asyik terpikir tentang kengkawan aku yang kebanyakannya sambung belajar tinggi2...ada yang dah sampai tahap phd dan dah dpt pun status dr tu...aku masih lg di tahap ini...bila pikir bole ke aku ni belajar blk?hmm...mcm tak bole terima je dah...otak dah tepu..tp dlm hati teringin jugak nak bergaji besar...ye la...bila cert kita makin tinggi gaji pun makin besar...betul ke mcm tu?aku ni dah lama hubby suh amik ir..senang katanya...sign je dwg dapat duit ribu2...tp aku takut nak pikul tanggungjawab tu...bukan senang aku rasakan...kalau apa2 jadi kat dwg yang aku sign tu...ish...tak sanggup aku...bg aku bila dah dpt ir tu ilmu pengatahuan pasal bidang ni memang penuh di dada...aku ni nama je bekerja dah dekat 10 tahun tp base kat opis...jdnye experience memang kurang la...walaupun gaji aku kecik tp setakat ni kerja aku di syarikat ni tak pernah mengganggu kehidupan aku..balik on time..weekend tak diganggu...ntahlah bagi aku itu sudah cukup memadai...dari gaji banyak tp kerja mcm nak mati...family terabai...masa untuk diri sendiri dan keluarga juga tiada...

2 comments:

  1. Demi masa depan yg lebih bagus..belajar jer lah lg..akk ni dah kertu dah..nak sambung nnt..takut ambik ijazah sama pulak dgn cucu nnt..tak ker haru biru jdnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tak teringin kak...tp bila pikir balik rasa macam dah tepu otak ni...kang masuk2 blajar tp fail je plak...rugi pulak duit...

      Delete