Tuesday, September 11, 2012

Begitulah kehidupan...

hari ini aku baca lagi blog tu...ya..hampir menitis air mata aku membaca salah satu entry dlm blog tu...aku mula baca blog tu secara tak sengaja sewaktu google persiapan nak masuk umah baru...sonok aku baca entry penulis tu tentang persiapan dia nak masuk umah baru..smbil dlm hati aku ckp bestnya dia...tp semakin byk entry blog tu yg aku baca...semakin hati aku terpendam sesuatu yg sukar digambarkan...aku syukur dgn apa yg aku ada...biar aku gambarkan serba sedikit tentang penulis ni..dia ni aku rasa sgt berkerjaya...belum berkahwin...tinggal seorg di rumah  sendiri di kl..anak sulung dr keluarga yang besar juga...punya 3 adik yang tinggi ilmu agama...tahfiz Al-Quran...punya adik beradik yang berkerjaya juga...punya kehidupan dan family yang sempurna bg aku...tp bila aku teruskan baca blog dia...upernya dia punya adik yang tgh bertarung dengan kanser payudara...adik yang ditinggalkan suami tak berapa lama selepas disahkan penyakit itu..lg tambah sedih bila anak kepada adik yg sama turut diganggu oleh makhluk halus gara2 hasad dengki seseorg terhadap adiknya...sehingga kini anak itu masih dlm sesi berubat...apa yang budak 12 tahun tahu...kesian budak tu jd mangsa...penulis ini juga punya saudara mara yang jenis cari bila sesak aje...dr apa yang aku baca aku tahu dia menulis sekadar utk meluahkan apa yg terpendam...tiada cerita yang direka2..ada byk lg cerita tentang blog ni tp takperla...kalau nak tahu google la kay...

2 comments:

  1. Kalau ko rajin nak explore Na..byk sgt kisah2 kehudpan sahabat Maya ni yg akan ko jumpa...cerita suka duka kehidupan...semua ni buat kita lebih mensyukuri nikmat kebahagiaan dan kesihatan yg Allah kurniakan..jgn byk mengeluh...jgn byk songeh..ada org lain yg lebih susah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak...saya belum abih lg baca blog dia ni...dia start blog 2009 skang baru sampai 2011...saya baca terbalik...entry yang latest dulu...tp mmg tak jemu baca blog dia...apa dia cite sume dr hati dia..xde selindung2...cite keluarga sume tanpa tapisan...bukan nak membangga atau merendah saya rasa tujuan dia menulis tp sekadar berkongsi pengalaman hidup dia utk jd pengajaran pda org lain...tp yang best blog dia ni jugak ada resepi yg best2...resepi2 dr apa yg dia baru masak...

      Delete