Monday, September 17, 2012

15/9/12

patutla dr td mata ni asyik terkedip2 je...aku mmg dah agak ada sesuatu yg x kene..sesuatu yg mmbuatkan aku menitis air mata...walau sekuat mana ditahan tp akhirnya gugur juga....tidak pernah aku rasa dimalukan dihadapan org lain seperti itu....walaupun kemarahan dilepaskan terhadap org lain tp tujuannya hanya satu....aku tak tahu tindakan aku menimbulkan kemarahan kepada org lain...walaupun sebenarnya tindakan aku bukan utk dia...ya...tiada kaitan lansung dgn dia...mgkin aku tidak sebijak dia tp aku tahu apa yg aku lakukan...smpi hari ini aku masih belum dpt maafkan dia...ini kali kedua dia buat aku begitu...kali kedua buat aku rasa terhina...kali kedua buat air mata ini gugur...sume kejadian tu masih segar dlm ingatan aku...tidak mgkin lupa...kdg2 bila terlalu marah kita lupa nak jaga air muka org lain...kita lupa dgn siapa kita berhadapan...dgn siapa kita bercakap...benda nampak remeh tp meninggalkan kesan mendalam dlm hidup org lain....

1 comment:

  1. Terkdg benda yg dianggap remeh itulah sebenarnya pencentus atau punca besarnya rasa terguris didlm hati...

    ReplyDelete