Tuesday, September 18, 2012

cot cet...

hari ni nak bercerita sesuatu yg rasanya pasti berlaku terhadap sesetengah org mahupun pasangan..kalau korg baca entry yg lepas mesti korang tahu kan aku dlm proses nak pindah umah..tp bila pindah ni kan mcm2 nak kene beli...ye la aku masuk umah ni bukan yg fully furnish nye..so perabot asas seperti bilik tido n keperluan rumah yg asas perlulah ada..tp itulah..bukan senang nak membeli brg2 ni..terutamanya kalau korang jenis yg sgt memilih atau pasangan korang yg jenis sgt memilih...aku mmg bertuahla dpt partner yg sgt teliti ni dlm membuat pilihan...mmg bagus kalau korang survey byk tempat tp yg x bagusnya penat weih..partner aku ni jenis yg selagi ada kedai yg menjual brg tersebut selagi itulah dia nak g survey...untuk set bilik tido kitorg g sampai ke puchong, subang, kota damansara dan beberapa tempat lg yg on the way tu...nampak je kedai perabot je mesti singgah...akhirnya beli kat ldp furniture mall...orderla kiranya skali ngan tilam...ingatkan dah abih kat situ tp tak upernya..hubby ku ini ada lagi survey sana sini pasal tilam tu...nak dijadikan cite dia jumpa kilang tilam yg murah lg dan bg a few free give...sekali lg aku ikut hubby pg test tilam yg nak order tu,..aku sbenarnya ok je nak beli tilam yg mana pun...so dah test2...ada dua tilam yg jd pilihan...aku bg hubby decide...xtaulah yg mana nanti smpi kat umah....dah abih bab set bilik tido masuk pulak bab peti ais n mesin basuh...sama juga...mana2 kedai yg ada jual brg tersebut mesti hubby ajak singgah....pg kuar umah..ptg br blk tp brg belum book juga..mmg untungla aku dpt hubby yg teliti dlm memilih brg ni...yela brg2 tu sume utk jangka masa panjang tp yg tak laratnya penat...tambah2 lg bila si kecik husna tu xnak jln...nak berdukung...patah pinggang dibuatnya...sehingga entry ni ditulis kitaorg belum order lg peti ais ngan mesin basuh tu...mgkin hubby nak survey lg kot...yg penting ujung minggu dpt kunci umah...nak cuci dulu n tgk apa yg patut ada kat umah tu dulu...

No comments:

Post a Comment