Saturday, October 27, 2012

sambungan lepas...

bersua lg dengan niat untuk smbung entry yg lepas...cerita di aidiladha...sebenarnya...saya mcm sudah ada keinginan mahu melawat rumah Allah itu...bila tgk iklan atau cerita berkaitan ibadah tersebut hati jd sebak..nak dijadikan cerita...dipagi hari raya aidiladha ari tu saya tidak dpt cari mil n ipar saya di masjid walaupun kami berada di tingkat yg sama dan pada waktu itu jemaah yg dtg utk semayang raya masih belum ramai...jenuh saya tgk setiap baris tp masih tidak dpt jumpe juga mereka...saya cuba cari dgn melihat corak pd telekong...kebetulan mil pakai telekong yg agak byk sulaman...jd pd fikiran saya mesti senang cari dan sekali lg saya cari dgn melihat telekong pula...tp masih tidak jumpa...akhirnya saya ambil keputusan utk ambil tmpt di tepi dinding saje...memandangkan saya ada anak kecil jd lebih baik saya book tempat di tepi saf...x lama lps tu br mil call saya n br saya nampak kat mana dia duduk...saya rasa saya dah tgk tmpt tu tp xtaulah nape saya x cam mil dan ipar saya...ITU CERITA SAYA TP YG SAYA NAK KAITKAN ADALAH PERISTIWA YG BERKAITAN DGN KISAH SAYA ITU...bagaimana agaknya org yg pergi menunaikan haji tu...ribuan manusia dr seluroh pelusok dunia berkumpul dgn satu tujuan...bagaimana keadaan mereka sewaktu wukuf di pdg arafah...wukuf yg ibarat perhimpunan seperti pdg masyar nanti...saya bknlah org yg pandai ilmu agama tp saya sudah terbayang sume itu...jemaah yg kecil pun saya sudah tidak berjumpe..mcm mana agaknye nanti....wallahualam...Ya Allah...tetapkan keimananku dan pimpinlah aku ke jln yg benar....

No comments:

Post a Comment