Wednesday, April 17, 2013

dinner

nak cite...nak cite...smalam aku sgtla lemau...bendera merah ku naik di opis...biasala bila hari pertama mood ku sgt kelaut...kebetulan en hubby dah sms ckp dia amik husna...aku bole la blk berlenggang sket...bila masuk je waktu ptg kepala dah start pikir nak masak apa utk dinner...first kuar opis pikir kene kuar duit dulu...dlm purse tinggal rm10 je...harus aku gelabah kalau terus pg kedai beli brg nih...okeih singgah bank jap then terus masuk pasaraya taman tun...pusing punya pusing masih tak tahu nak masak n nak mkn apa utk dinner...end up aku beli santan, daun kunyit, kunyit, taugeh, yakult, bread...ingat nak masak lemak labu...pastu beli ayam grg n sambal ikan yg ada dlm peti ais just panaskan blk...ok...lets go back...tp bila sampai kat tempat jual ayam grg tetiba lak aku rasa cam ayam grg dia tak menarik minat...singgah pulak kat tempat org jual kebab...beli la kebab campur utk en hubby untuk dia nye minum ptg...mahal rupanya kebab ni walaupun tanpa sayur...aku ingat rm2 je...pas dpt kebab aku masuk kete the teringat ada comforter dlm bonet nak kene antar pg dobi..singgah lak kedai dobi...kat sbelah tu ada pasaraya presto...wah...jln2 cuci mata lak di situ...sempat grab chicken wing...dlm hati kata buat grill lah...tgk jam dah 6.30 ptg...lambat sungguh sampai umah...blk umah kemas2 skit then dah tak larat...sempat jugak masuk baju dlm mesin..ambil peluang sementara musim panas ni...tetiba hubby tanya aku nak msk apa utk dinner...aku blur...hubby lak kata dia nak msk sphagetti...aku tanya tu utk dinner or utk husna?dia jawab...bole lah utk dinner...wah...itu maknanya aku tak yah masak...haha..sempat jugak dia tambah kalau aku nak grg ayam pun takpe...tettt....projek grill chicken terpaksa diteruskan...sementara tggu hubby masak sphageti aku layan tab n lepak dpn tv...kul 8 hubby dah siap mandi baru teringat projek grill chicken ku...dlm kemalasan yg teramat...masuk dapur..terus prepare bahan utk grill chicken...sementara tggu grill chicken msk aku g sidai baju dulu...ngam2 je baju siap sidai grill chicken pun dah ready to eat...so dinner mlm td sphageti n grill chicken...suprisingly...grill chicken tu sdp okeh...hahah...tu je nak cite...grill chicken aku sedap...hahahaha...

No comments:

Post a Comment